Content Strategie
Online scoren met een plan.
Waar bestaat een Content Strategie uit?
Analyse doelgroep
Het vertrekpunt in elke strategie is je doelgroep.
We onderzoeken grondig wie je huidige én gewenste klanten zijn. Hoe gedragen zij zich online? Met wat voor content hebben zij nu al interactie? Wat doet de concurrentie?
Samen vormen we een helder beeld van je doelgroep.
Social check
Elk Social Media kanaal is een onderdeel van de etalage.
We checken al je bestaande Social Media kanalen en maken de relevante nieuwe accounts aan.
Samen zorgen we voor een professionele, uniforme én meetbare inrichting van je Socials.
SEO onderzoek
We verkennen vervolgens het zoekgedrag.
Hoe word je nu gevonden? Hoe wil je gevonden worden? En zit daar verschil tussen? Hoe word je concurrent gevonden?
Samen vormen we een helder beeld van de relevante zoekwoorden.
Content kalender
Al het onderzoek komt samen in een concrete uitvoering.
In de content kalender schrijven we per week per kanaal uit welke uitingen we gaan plaatsen.
Jij beschikt dan over 2 maanden kant en klare content, zodat je van start kunt!
Website advies
Je website is het centrale punt in je strategie.
We checken dus wat er moet gebeuren aan je website, om die centrale rol goed te kunnen vervullen. Denk hierbij aan snelheid, gebruikersgemak én vormgeving.
Samen maken we een plan om de basis hygiene van je website op orde te krijgen.
Tarief
Voor het maken van een Content Strategie rekenen we 110 euro per uur. De tijdsbesteding is afhankelijk van hoe ver je zelf al in het denkproces bent en varieert tussen de 25 - 45 uur.
Zij gingen je voor
Je bent niet de eerste met een door the Creative Chapter ontwikkelde Content Strategie. Je bevindt je straks in dit mooie gezelschap: